Hunebedden, een kei van een toeristisch product

Hunebedden saai? Welnee.
Vele enthousiaste en creatieve Hondsrug ondernemers hebben voor de herfstperiode leuke en vernieuwende activiteiten rondom de hunebedden georganiseerd. Deze activiteiten maken onderdeel uit van de Drentse cultuurcampagne die deze week van start gaat. De hunebedden vervullen een iconische rol. De activiteiten fungeren als trigger om mensen vanuit de Randstad, maar ook vanuit Drenthe, kennis te laten maken met de hunebedden.
Nieuwsgierig? Kijk op drenthe.nl/hunebed voor een overzicht van alle activiteiten.
 
Toeristisch regisseur José Reinholtd heeft samen met Geopark de Hondsrug en het Hunebedcentrum meegedacht over de invulling van de campagne. “Het is fantastisch om te zien dat deze campagne de creativiteit in ondernemers heeft losgemaakt en leidt tot een aantal nieuwe toeristische producten. Speciaal voor kinderen is er zelfs een kinder doeboekje over de hunebedden ontwikkeld. Kortom, de hunebedden zijn een kei van een toeristisch product ”.  De activiteiten variëren van Hunetea bij het hunebed in Bronneger tot een wildplukwandeling in de sfeer van de jagers en verzamelaars. Van wichelroede tocht langs de Papeloze kerk tot een proeverij wandeling langs verschillende hunebedden en nog veel meer. Ook het Hunebedcentrum is in de herfstvakantie iedere avond geopend.

De cultuurcampagne is bedoeld om gezinnen met kinderen te enthousiasmeren om naar Drenthe te komen en op een laagdrempelige manier kennis te laten maken met de hunebedden. Maar ook eigen inwoners worden van harte uitgenodigd om deel te nemen aan de activiteiten.